CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, August 13, 2009

USA







Second trip aku pergi New York, cover til Orlando Florida..pergi lebih kurang 3 weeks. That time naik MAS, transit kat Dubai..dahlah nak sampai US about 1 hari..dlm flight keja asyik makan, makan, makan..the best thing are masa take off and landing aku dapat duduk kat cockpit..best gile sebab masa turun & naik tak terasa, tiba2 dah kat atas, gegar & bunyi bising pun xdengar. everything automatik. that time kita dilayan dengan baik oleh steward..nak minum apa nanti dia bagi..so, pilot ajarlah if kat skrin warna hijau means kat negara tu tengah hujan..best gile..

Masa kat US lah aku start suka short glass. so dah kumpul about 40 short glass US. Masa tu xsuka sangat lagi short glass Hard Rock..the 1st short glass hard rock rasanye Orlando. Masa pergi niagara fall pun xbeli. Aku naik bot time kat niagara fall, rasalah bot dekat dgn air terjun yang deras, kena pakai baju hujan if not basah kuyup..tempat tu memang cantik..

The best tentang US is factory outlet. Aku pergi macam org jakun. just imagine: jean CK, jacket jean GUESS (org sana bawak tido je brand ni), kasut Aigner, long sleave CK, belt CK,t-shirt RL etc its about USD25 each..murah gile..sebut jea apa brand nak...Kat US aku gi 4 Disneyworld masa kat Orlando...Disneyworld lagi besar dari Disneyland dan lagi best! Aku rasa sesiapa yang dah pergi Dieneyworld mesti kata Disneyland is nothing. Aku pergi Universal Studio, Island of Adventure, MGM-Disney lagi satu aku lupa.. tapi aku so impressedlah..just imagine kat universal studio kita boleh sama-sama rasai mcm mana dia buat filem jaw, twister etc, ada tempat Men in Black, Alien, banyak lagilah..MGM banyak karektor kartun, movie likes Spiderman (Spiderman yang aku bergambar tu perut buncit), Superman, mickey, donald duck etc..Island adventure macam xguna je aku pergi sebab aku ni penakut & gayat. kat sana ada Inc. Hulk roller coaster yang bila duduk kaki kita xcecah apa2..scary gile..lagi satu dia ada satu lift naik sampai tingkat 30++ (if xsilap) tapi tinggilah atas bukit then bila sampai atas dia bukak pintu lift, xmenjerit dibuatnye..aku tgk dr bawah pun dah takut & boleh dengar org atas menjerit..lagi satu temt aku xingat..macammana pun aku bagi 10/10.

Paling aku xlupa time makan lobster..ada satu restoran halal ni..kita boleh makan lobster sampai mati..sedap gile..lagi satu chinese fried rice dia 1st class..sedap gile,sayur dia fresh & prawn dia besar2. ramuan xkedut punye..just kita order then dia akan hantar kat bilik hotel..bila aku tgk tv if ada mat saleh mkn chinese fried rice, teringat masa aku cuti kat US dahulu.

Nak pergi satu tempat ke satu tempat kat US is jauh. ada yang kena gi day trip..tapi confirm view kat sana cantik gile..setiap RnR kata sana ada untuk binatang, just imagine..ada satu tempat tu ada bunga tulip dekat toilet..dasyat tu..kat sana bersih..

Ada a few day sewa rumah kat sana fully furnish..rumah tu ada 4 bilik, kitchen, tv, swimming pool semua ada..rumah tu so simple, setingkat, berkenan sungguh aku pada umah tu.macam nak buat umah macam design tu. til now aku dok ingat umah tu, that time aku pegi US on 2001.that time aku dapat 10 yrs visa US. rumah kat sana semua sama n xde pagar..macam ceta desprt hswf. ada aku lukis pelan umah tu tapi now dah hilang..but aku boleh imagine that house..

0 flash(es):